Tuesday 9 January 2018

TINDAKAN - JAMINAN KAMI TANAH LOT KAMI



.
.
Bahaya Tak Tanah Lot Geran Kongsi / Bersama Ni..?? SILA BACA TINDAKAN / JAMINAN KAMI
.
.
Selalu saya dengar ayat-ayat ini apabila bakal pembeli tanah lot mendengar penjelasan saya tentang jualan tanah-tanah lot status geran bersama.
.
Saya tanya kembali..” kenape En. kata bahaya?, encik pernah beli ke?..jawapnya..” Eh tak la..kawan saya yg cakap jangan beli tanah yang berstatus geran kongsi, nanti bermasalah.”
.
Saya tanya kembali..”oo..maknanya kawan encik tu mmg pernah lah beli tanah geran bersama ni “..
.
Jawap customer “entahlah saya pun tak pasti “..
.
Memang betul, ada bahaya nya tanah lot geran kongsi ni jika tidak di uruskan pendaftaran nya dengan betul dan semua perkara-perkara berkenaan proses pemilikan tidak diberitahu secara detail kepada pembeli-pembeli tanah lot.
.
Tetapi Inilah satu lah satu cara yg murah dan membolehkan orang melayu memperolehi tanah lot sebagai tapak rumah dan bina kediaman dalam kos mampu milik berbanding dgn geran individu yg kos nya sahaja boleh menjangkau RM150,000 -RM200,000 ke atas untuk pembelian tapak tanah sahaja.
.
Memang terdapat pelbagai perbezaan antara geran individu dan geran bersama, ini semua bergantung kepada kemampuan kewangan pembeli.
.
Terdapat berbagai-bagai versi geran bersama di dalam pasaran ini kerana penjualan tapak tanah-tanah lot ini boleh di lakukan oleh mana-mana pihak yang berkemampuan, tapi untuk lebih selamat pilihlah tapak tanah-tanah lot yang di jual oleh syarikat yang kita boleh nampak krediabilitinya dalam penyediaan infrastruktur seperti jalan, sistem perparitan, urusan Tiang Elektrik untuk TNB dan SESALUR SYABAS untuk paip air. (pasang meter depan rumah masing2 tau)
.
.

TINDAKAN / JAMINAN KAMI :
Sebagai contoh apa yg kami biasa syarikat NZR PROPERTIES REALTY lakukan.. kami jual 10 tapak tanah lot, kami akan lantik salah seorang pembeli tanah lot ini untuk di jadikan sebagai ketua pemegang amanah, dan pembeli-pembeli yg lain akan di wartakan sebagai penerima amanah, semua pembeli ini akan di daftarkan di pejabat tanah, nama, no kad pengenalan dan no plot masing-masing akan berserta no carian di lampirkan sekali dengan geran asal yg akan di simpan di pejabat tanah. Segala Urusan Ini Di TadbirSelia Oleh Pihak Peguam Yang Juga Mewakili Anda Sebagai Pembeli Tanah Lot - PERCUMA DAN TIADA SEBARANG BAYARAN.
.
.
Tujuan konsep ini syarikat NZR PROPERTIES REALTY lakukan adalah untuk jaminan kepada pembeli, supaya di masa-masa akan datang jika ada masalah kematian di kalangan pembeli maka urusan pertukaran nama waris atau jualan balik rumah dan tanah boleh di lakukan.
.
.
Memang tak di nafikan tidak semua berkemampuan untuk membeli tanah-tanah lot ini secara tunai. Jadi di sinilah kelemahannya berbanding geran individu kita boleh dapatkan melalui pinjaman bank. Berita baiknya syarikat NZR PROPERTIES REALTY sediakan skim bayaran ansuran tanpa faedah untuk pembeli-pembeli tanah lot kami.
.
.
Jadi kesimpulannya, jangan terlalu mendengar khabar-khabar angin, dapatkan maklumat yg sahih, nilaikan dahulu pendapat-pendapat yg ada dan yg penting jumpa dahulu, dengar dan baru buat keputusan.
.
.
KLIK SINI - Jom Kawan Dgn Saya Di FB dan InstaGram :
Jemput LIKE & Share Di FACEBOOK PAGES HARTANAH.
.
.
.
Sharing is caring ...
Sebarkan Berita Baik Ini  !!
.
atau Share link blog ini pada rakan2 anda di Facebook, Twitter, Google+, Email, SMS, Telegram dan WhatsApp pada Rakan2 dan WhatsApp Group2 Yang Anda Join.
BUTTON SHARE –Sebelah Kiri Jika Anda Guna Laptop / PC
BUTTON SHARE – Dibawah Sekali Jika Anda Guna Henpon / Android
Harap anda Share BUTTON Facebook & WhatsApp ye
p/s – terimakasih atas LIKE dan Share Anda.. Kami juga Doakan Semoga Anda Kaya & Berjaya didunia dan akhirat.. aamiin ya rabb

.



.
.
.


0 comments: